HTML

Budafok Éjjel-Nappal

Aki ismeri annak nem kell bemutatni, aki pedig még nem ismeri annak meg kell ismernie a 22. kerületet. Megmutatjuk mit, hol és mikor érdemes csinálni Budafokon!

Címkék

A nagy BuBi teszt

2014.07.23. 11:55 Budafok Éjjel-Nappal

Kevés olyan fővárosi lakos van aki nem hallott még a legújabb közösségi közlekedési formáról a BuBi-ról. A Budapest több pontján kölcsönözhető közbringák már hónapok óta láthatóak az utcákon, de még csak kicsivel több mint egy hete kezdődött meg a próbaidőszak. Ennek során 1000 szerencsés jelentkező két hétig úgy használhatja a kerékpárokat mintha a rendszer már élesen működne. Az 1000 BuBi bérlet megközelítőleg 25 perc alatt fogyott el, de szerencsére időben sikerült regisztrálnunk.

10389086_10152162995351513_305369115782587396_n.jpg

Az alapvető tapasztalatainkról a kerékpárokról és az állomásokról csak röviden értekeznénk, hiszen azt megtették már többen is helyettünk. A rikító zöld egyedi kialakítású bringák a megszokottnál valóban nehezebbek, köszönhetően az egyedi és lopásbiztos váznak, a hagyományosnál tömörebb, de defektbiztos kerekeknek és a sok kiegészítőnek. A kölcsönzéshez szükséges miniszámítógép a kerékpárok hátulján helyezkedik el és a vezeték nélküli technológiával működő kártyán kívül a regisztrált felhasználók a telefonszámukkal és a BuBi kódjukkal is kibérelhetik, amennyiben a kártyájukat otthon hagyták. Az ülések hosszabb távon is kényelmesek, könnyen állítható a magasságuk. A háromsebességes agyváltó a legtöbb helyzetben elégséges, de nem mindig találni a megfelelő fokozatot. A kerékpár elején található egy tartó kosár egy (még) feszes gumipókkal, de érdemes odafigyelni a csomagunkra mert oldalirányba kimozdulhat a nem megfelelően rögzített táska. A kosárban található még egy elektromos lakat is, amelyet a kártyánkkal aktiválhatunk ha két BuBi-pont között leraknánk a bringát. A dobfékek kellemes ráhagyással működnek, így a kerekek nem fékezhetőek állóra és kisebb az elcsúszás esélye. Összességében egy kellemes kerékpár ami alkalmas a belvárosi közlekedésre és a turisták számára is remek opció lesz a városnézésre.

Amiért foglalkozunk vele a Budafok Éjjel-Nappal blog hasábjain az pedig onnan ered, hogy minket teljesen meggyőzött a rendszer, de annak ellenére is, hogy még csak most fog elindulni élesben a program, hiányoljuk az állomásokat a szélső kerületekből. A kerületünkhöz legközelebb eső BuBi-pont a Móricz Zsigmond körtéren van, ami egy legalább félórás út tömegközlekedéssel. Ha valóban közlekedésre szeretnénk használni a kerékpárt, ennél akár sokkal gyorsabban is bejuthatunk a belvárosba. Kocsival megközelíteni a környezetbarát alternatívát enyhe képmutatásnak tűnhet és akkor még nem beszéltünk a parkolás problematikájáról. Megérthető ugyan, hogy nem kell a teljes várost lefedni átvevőpontokkal, de legalább a törekvést jó lenne látni. Erre példa, hogy a regisztráció után történt szerződéskötésre a két teljesen megújult BKK ügyfélközpontban volt lehetőség. A kelenföldi ügyfélszolgálatot választva elsőként elcsodálkoztunk annak modernségén, a kifogástalan enteriőrön illetve a villámgyors ügyintézésen. Mindenképpen csak ajánlani tudjuk ügyes-bajos dolgaink elintézésére, de amint megkaptuk a kártyát szemet szúrt, hogy nincs lehetőségünk azonnal kerékpárra pattanni és úgy továbbközlekedni. Figyelembe véve, hogy egy olyan dél-budai közlekedési csomóponton voltunk ahol a nemrég átadott 4-es metró csillogása még nem hagyott alább és ahol központosodik az elővárosi vasúti- és tömegközlekedés, ez igen szomorú.

Összefoglalásként a BuBi jó. A BuBi-ra szükség van. De szükség van rá az egész városban, nemcsak a belvárosban. Ezért igazán várjuk azokat a nyilatkozatokat a sikeres éles start után, hogy szükség van a rendszer bővítésére, annak sikeressége miatt. Mert a Mol BuBi sikerre van ítélve és Mi teljes szívből drukkolunk a projektnek.

image_1355394243.jpg

Budafok Éjjel-Nappal

4 komment

Címkék: budapest bkv máv fejlesztés vasút bubi bkk Budafok 22.kerület

A bejegyzés trackback címe:

https://budafok.blog.hu/api/trackback/id/tr786537359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gera 2014.07.23. 16:49:25

Nyilván a belvárosban van értelme elkezdeni ezt az egészet és tapasztalatokat gyűjteni az üzemeltetésről, aztán azok alapján dönteni a lefedettség növeléséről, amihez a többszörösére kellene növelni az állomások és a biciklik számát is. Tízmilliárdos nagyságrendű költségről beszélünk, szóval azért érthető, hogy ebbe nem ugrana bele senki csak úgy egy hirtelen ötlettől vezérelve.

steflac 2014.07.23. 17:17:36

Mi az h tízmilliárdos költség? 1000 kp kijött kicsivel több mint 1 Mrd Ft-ból, a rendszer már adott, csak az új állomásokat és kerékpárokat kell beszerezni...

♔batyu♔ 2014.07.23. 17:23:13

Egyértelmű,hogy hosszabb távon a teljes városban van értelme.

Gera 2014.07.24. 20:46:55

@kommentmajom: Szerinted mennyibe kerülne a teljes hardvert mondjuk megtízszerezni? Elnézést, lehet, hogy csak mittudomén hatmilliárdba, de nem ez a lényeg, hanem hogy rohadt sok pénzről beszélünk.
süti beállítások módosítása